Založ si blog

Odmietnutie

Koľko krát za deň rozmýšľame,
či vhodné oblečenie na sebe máme,
či by niekto išiel s nami do kina,
alebo si sadnúť na pohár vína.

Očakávame, že nás pozve sám,
alebo pekné šaty pochváli nám.
Rozmýšľame o sebe či sme dosť dobrí,
či sme vôbec svojich priateľov hodní.

Či budú sa im páčiť naše nápady,
alebo budú na nás hľadať závady.
Veľakrát sa neskúsime ani opýtať,
a rozhodneme sa súd sami nad sebou vydať.

Že aj tak budeme odmietnutí,
lebo náš nápad je príliš nudný,
že toho druhého vôbec nezaujímame,
okamžite na seba zlý názor máme.

A aj keď konečne naberieme odvahu,
očakávame,
že všetci majú rovnakú povahu.
Túžime po tom aby s nami súhlasili,
aby našu chuť po uznaní uhasili.

Veľakrát sa to však nestane,
dosť často nám niekto povie nie.
Vtedy si povieme že odmietol nás,
vôbec nerozmýšľame nad tým,
že možno len akurát teraz nemal čas.

Povieme si že nás nemá rád,
nechceme pozitívne vysvetlenie si dať.
Vysvetlenie však príde samo,
keď si počkáme,
možno aj hneď ak sa opýtame.

Tiež keď nám niekto nepochváli oblečenie,
máme pre to svoje vlastné vysvetlenie.
Asi sme to dnes dobre neodhadli,
a už nikdy si neoblečieme šaty,
ktoré nám určite sadli.

Možno len niekto dnes nemal dobrú náladu,
vôbec sa nepokúšame vylúštiť túto záhadu.
Skúsme niektoré veci nebrať osobne,
všetci nemusíme sa správať podobne.

Urobme si svoj vlastný svet,
v ktorom negatívneho rozmýšľania o sebe niet.

Autor: Ivana Debrecéniová

Nemocničný denník – deň tretí

05.09.2020

Nemocničný denník – deň tretí Upozornenie: môj denník je písaný realisticky podľa skutočných udalostí. Sú v ňom opisované konkrétne vyšetrenia a časti tela o ktorých pre niekoho môže byť čítanie nepríjemné. Píšem ho však preto, aby sa tí, ktorých niečo podobné čaká, vedeli pripraviť a tiež, ako príbeh do pripravovanej knihy. Ráno som sa zobudila až o [...]

Nemocničný denník – deň druhý

26.08.2020

O piatej ráno som sa zobudila na brutálnu bolesť medzi lopatkami. No veru posteľ mám polohovateľnú na milión spôsobov, ale keďže tu môžem iba sedieť a ležať, chrbátik si to riadne odniesol. Pokúsila som sa teda rozcvičiť, a bola celkom rada, že som sa zobudila tak skoro, pretože som dúfala, že aspoň stihnem svoju rannú hygienu tak, aby ma pri tom nikto nevyrušoval. [...]

Nemocničný denník – deň prvý

23.08.2020

Prvý deň v nemocnici sa neudialo vlastne vôbec nič. Ak nepočítame medzi vyšetrenia meranie teploty a tlaku. Zobrali mi zdravotnú kartu so všetkými doterajšími vyšetreniami a liečbami, odovzdali mi kľúče od izby, a podstrčili dotazník, v ktorom som mala vypísať presne to isté, čo bolo v karte, ale asi vlastnými slovami. 🙂 Aj keď mi už otázky ohľadom mojich diagnóz, [...]

Bratislava protivládny protest rtvs

Pod hromadnú pripomienku liberálov k zmenám v RTVS sa podpísalo vyše 11 000 ľudí

19.03.2024 12:14

Návrh zákona nerozdeľuje súčasnú RTVS, mení však kreovanie orgánov telerozhlasu.

čaputová, pavel

Čaputová po schôdzke s Pavlom: Vzťahy medzi ČR a SR sú predurčené k blízkosti. Našu spoluprácu však treba budovať a upevňovať

19.03.2024 11:40

Prezidentka Zuzana Čaputová sa počas návštevy Prahy stretla so svojím českým náprotivkom Petrom Pavlom.

hlasovací preukaz

Hlasovací preukaz na prvé kolo volieb sa dá osobne vybaviť do piatka

19.03.2024 10:30

Vybaviť preukaz môže za voliča aj ním splnomocnená osoba.

Vladimir Putin, Moskva, Rusko

Útok na Volkova bol mrazivo účinný. Dokazuje návrat ruskej špionáže do studenej vojny

19.03.2024 10:25

Rusi do každej vojny vstúpili v zlom stave, potom ale postupne, vďaka vysokému počtu ľudí a nulovému rešpektu k ich strate, sa dostali do formy.

Ivana Debrecéniová

Štatistiky blogu

Počet článkov: 14
Celková čítanosť: 28178x
Priemerná čítanosť článkov: 2013x

Autor blogu

Kategórie