Založ si blog

Úsmev

V mojom živote veľa starostí som riešila,
veľmi často som sa na svet mračila.
Na čele sa mi urobili dve vrásky,
no veru, nie je to znak žiadnej krásky.

Pre tieto vrásky nebola som veľmi obľúbená,
tí, čo ma nepoznali, mysleli si,
že som namyslená.
Moji známi prezývku vidlička mi dali,
ale aj tak veľké pochopenie pre mňa mali.

Vedeli, že sa mračím, lebo v mysli riešim problémy,
teraz už viem, že zaťažovala som sa nimi priveľmi.

Často pozerala som sa na ľudí okolo,
obdivovala, že sa vedia tváriť tak svetovo.
Rozmýšľala som,
ako to robia, že sú stále usmiati?
To sú akože každý deň tak dobre vyspatí?

Úsmev rozdávajú na všetky strany,
stále som mala pocit že sa mi marí.
Vždy som chcela byť taká aj ja,
usmiata od včera do zajtra.

Nevedela som však ako to spraviť,
ale po včerajšku sa mi to dúfam začne dariť.

Stretla som sa včera so zamračeným susedom.
A viete čo? Obdarovala som ho svojím úsmevom.
Hlasno som mu povedala dobrý deň,
občas to robím dosť potichu, to už viem.

Ten sused sa mi prvý krát v živote odzdravil,
dokonca aj o rozhovor so mnou záujem prejavil.
Verte mi, v tej chvíli skoro som spadla z nôh,
vôbec som netušila,
aký môj úsmev môže mať osoh.

Dnešná báseň je dosť dlhá viem,
povedať Vám ňou iba toľko chcem,

že ak stretnete niekoho kto sa mračí,
verte, že Váš úsmev úplne stačí,
na to aby dotyčný mal lepší deň,
a že ho budete mať krajší aj Vy,
to Vám zaručujem.

Preto záväzok pre dnešný deň si dávam,
robím to vždy ráno, keď vstávam,
že na každého známeho,
ktorého dnes stretnem,
sa s veľkou radosťou usmejem.

Autor: Ivana Debrecéniová

Nemocničný denník – deň tretí

05.09.2020

Nemocničný denník – deň tretí Upozornenie: môj denník je písaný realisticky podľa skutočných udalostí. Sú v ňom opisované konkrétne vyšetrenia a časti tela o ktorých pre niekoho môže byť čítanie nepríjemné. Píšem ho však preto, aby sa tí, ktorých niečo podobné čaká, vedeli pripraviť a tiež, ako príbeh do pripravovanej knihy. Ráno som sa zobudila až o [...]

Nemocničný denník – deň druhý

26.08.2020

O piatej ráno som sa zobudila na brutálnu bolesť medzi lopatkami. No veru posteľ mám polohovateľnú na milión spôsobov, ale keďže tu môžem iba sedieť a ležať, chrbátik si to riadne odniesol. Pokúsila som sa teda rozcvičiť, a bola celkom rada, že som sa zobudila tak skoro, pretože som dúfala, že aspoň stihnem svoju rannú hygienu tak, aby ma pri tom nikto nevyrušoval. [...]

Nemocničný denník – deň prvý

23.08.2020

Prvý deň v nemocnici sa neudialo vlastne vôbec nič. Ak nepočítame medzi vyšetrenia meranie teploty a tlaku. Zobrali mi zdravotnú kartu so všetkými doterajšími vyšetreniami a liečbami, odovzdali mi kľúče od izby, a podstrčili dotazník, v ktorom som mala vypísať presne to isté, čo bolo v karte, ale asi vlastnými slovami. 🙂 Aj keď mi už otázky ohľadom mojich diagnóz, [...]

Abrams, Ukrajina

Americké tanky Abrams nestačia na ruské drony, Ukrajina ich stiahla z boja

26.04.2024 07:37

Ukrajina už prišla o päť tankov Abrams M1A1.

France Macron

ONLINE: Za dva mesiace poslala Európa Kyjevu 6 miliárd eur, dieru po pomoci USA to nezacelilo

26.04.2024 06:25, aktualizované: 07:38

Od leta 2023 európske príspevky na pomoc Ukrajine trvalo prevyšovali tie od Spojených štátov.

Rusko, Ukrajina, vojna na Ukrajine

Ficove reči o mieri vyvracia samotné Rusko. Trump môže byť v boji proti Putinovi tvrdší ako Biden, tvrdí generál Macko

26.04.2024 06:05

Peniaze na muníciu nepodporujú vojnu, ale prežitie Ukrajiny, hovorí generál Pavel Macko.

Kongres, USA

Pre CIA hodnotil politické riziká. Expert z Harvardu pre Pravdu vysvetlil, či USA hrozí občianska vojna

26.04.2024 06:00

Občianska vojna – Civil War (na Slovensku je v kinách pod názvom Kolaps) je už dva týždne na čele rebríčka najúspešnejších filmov v USA.

Ivana Debrecéniová

Štatistiky blogu

Počet článkov: 14
Celková čítanosť: 28303x
Priemerná čítanosť článkov: 2022x

Autor blogu

Kategórie