Založ si blog

Dieťa

Milé moje dieťa,
si stredobodom môjho sveta.
Milujem ťa nekonečne,
moja láska bude trvať večne.

Moja choroba ťa zastihla v najhoršom období,
prosím ver mi však, že sa to zastaví.
Tvoja puberta s tebou teraz zametá,
počúvať dospelých, tvoj rozum odmieta.

Moje rady do života ťa nezaujímajú,
ja však verím,
že raz budeš mať moju knižku prečítanú.

Píšem to všetko preto aby si vedela,
že som pre nás takýto život nechcela.
Verím, že všetko sa na dobré obráti,
a naša láska sa nikdy nestratí.

Vravíš, že si chceš užívať už teraz,
povedala si mi o tom nie raz.
Nechceš vraj dopadnúť ako ja,
prosím ťa veľmi, vzdaj sa tohto postoja.

Viem, že vidíš svoju budúcnosť teraz čierne,
keď vidíš svoju mamu ležať v posteli denne.
Prežila si so mnou rozvod aj dva rozchody,
do života nedala som ti moc dobré návody.

Vtedy keď začala som byť chorá,
premýšľala som, ktoré dieťa toľko zdolá,
ktoré dieťa je také silné ako ty,
úplne chápem, že uzatváraš sa do ulity.

Že nemáš na svoj život dobré výhliadky,
a zdá sa ti, že bude prikrátky.
Preto už teraz užívať by si si chcela,
robiť veci, o ktorých by som nevedela.

Prepáč, že nedovolím ti robiť všetko po čom teraz túžiš,
dovolila by som, keby som nevedela,
že tým do pasce sa rútiš.

Ver miláčik, že chcem pre teba iba to najlepšie,
a viem, že keď spolu prekonáme toto obdobie najťažšie,
slniečko zase bude svietiť nám,
sľubujem, že do toho všetku svoju silu dám.

Chcem ťa vidieť zase sa usmievať,
naučiť ťa samú seba prekonať.
Aby si zistila, čo je to byť šťastná,
aby si sa cítila stále krásna.

Nech naučíš sa o seba postarať,
neskôr za správneho chlapa sa vydať.
Možno budeš cestovať po svete,
a s tvojím mužom ma niekam vezmete.

Spravíte si spolu dieťatko,
ver, že aj ty ho budeš držať na krátko.

Preto dievčatko moje prosím ťa buď mi silná,
skús byť v tej škole trošku viac pilná,
viem, že ešte pekný život čaká nás,
teším sa na tvoje objavovanie jeho krás.

Môžeš byť oveľa šťastnejšia, ako som bola ja,
preto prosím upusti od svojho postoja,
že ťa v živote čakajú zlé veci,
šťastná môžeš byť v každej chvíli,
to ti potvrdia všetci.

Ja sa to teraz tiež snažím si užívať,
že môžem trochu viac oddychovať,
vieš, že som tvrdo pracovala,
a skoro vôbec neodpočívala.

Neberme to teda až tak tragicky,
radšej sa na to pozrime viac optimisticky.
Žijeme, chodíme, dýchame, vieme sa smiať,
veľa pekného sa nám ešte môže stať.

Autor: Ivana Debrecéniová

Nemocničný denník – deň tretí

05.09.2020

Nemocničný denník – deň tretí Upozornenie: môj denník je písaný realisticky podľa skutočných udalostí. Sú v ňom opisované konkrétne vyšetrenia a časti tela o ktorých pre niekoho môže byť čítanie nepríjemné. Píšem ho však preto, aby sa tí, ktorých niečo podobné čaká, vedeli pripraviť a tiež, ako príbeh do pripravovanej knihy. Ráno som sa zobudila až o [...]

Nemocničný denník – deň druhý

26.08.2020

O piatej ráno som sa zobudila na brutálnu bolesť medzi lopatkami. No veru posteľ mám polohovateľnú na milión spôsobov, ale keďže tu môžem iba sedieť a ležať, chrbátik si to riadne odniesol. Pokúsila som sa teda rozcvičiť, a bola celkom rada, že som sa zobudila tak skoro, pretože som dúfala, že aspoň stihnem svoju rannú hygienu tak, aby ma pri tom nikto nevyrušoval. [...]

Nemocničný denník – deň prvý

23.08.2020

Prvý deň v nemocnici sa neudialo vlastne vôbec nič. Ak nepočítame medzi vyšetrenia meranie teploty a tlaku. Zobrali mi zdravotnú kartu so všetkými doterajšími vyšetreniami a liečbami, odovzdali mi kľúče od izby, a podstrčili dotazník, v ktorom som mala vypísať presne to isté, čo bolo v karte, ale asi vlastnými slovami. 🙂 Aj keď mi už otázky ohľadom mojich diagnóz, [...]

charkov, veža, televízna

List z Charkova: Úder na televíznu veže bolí. Ale nezlomí

23.04.2024 10:00

Vidieť ste ju mohli takmer odkiaľkoľvek v meste, bola najvyššou stavbou Charkova. Pripomínala raketu, ktorá každú chvíľu vzlietne do vesmíru.

Gorazdova 27, bratislava, vila, Danko

Nielen prezidentská vila chátra. Štát odkúpil miliónové nehnuteľnosti aj pre šéfa parlamentu, nikto v nich však nebýva

23.04.2024 09:00

Žiaden šéf Národnej rady SR sa do nej totiž nenasťahoval, ani len v jej priestoroch neprijal žiadnu oficiálnu návštevu.

deviataci, Banská Bystrica, protidrogový vlak

Špeciálny vlak ukazuje, čo spôsobujú tvrdé drogy. Autor projektu Revolution train vychádza z vlastnej skúsenosti

23.04.2024 09:00

Na nebezpečenstvo drog upozorňuje v týchto dňoch slovenských deviatakov špeciálny vlak Revolution train, v ktorom sa o príčinách, vývoji a dôsledkoch závislosti dozvedajú zážitkovou formou.

Russia Victory Day Parade ruskí vojaci

Výdavky na zbrojenie rekordne rastú. Vojna na Ukrajine rozhýbala NATO

23.04.2024 08:00

Celkové vojenské výdavky vo svete dosiahli vlani až 2,443 bilióna dolárov, čo je najvyššia suma od roku 1988.

Ivana Debrecéniová

Štatistiky blogu

Počet článkov: 14
Celková čítanosť: 28285x
Priemerná čítanosť článkov: 2020x

Autor blogu

Kategórie