Založ si blog

Dnešný deň

Ráno z postele som vstala,
škaredé počasie vonku uvidela.
Bolo mi jasné, že dnes von nepôjdem,
a ešte na chvíľu pod perinu zaleziem.

Potom vstanem a báseň napíšem,
a dnešný deň si aj tak užijem.
Nájdem si činnosť, ktorá bude ma baviť,
aj keď vonku prší, nebudem sa mračiť.

Viem, že nie každý môže dnes zostať doma,
že väčšinu z vás práca do nečasu volá.
Každý z nás má však na výber,
sám si môže určiť,
aký bude ten jeho deň.

Nech škaredé počasie nikomu náladu nekazí,
veď zajtra nám znovu slniečko zasvieti.
Vždy sa nájde niečo z čoho sa tešiť môžeme,
aj vtedy, keď do nečasu vyjsť musíme.

Môžeme sa mračiť lebo je dnes zlé počasie,
alebo mať radosť z toho, čo nám dnešný deň prinesie.

Možno práve dnes spoznáme milého človeka,
alebo nám niekto láskou hlavu pomotá.
Možno nám niekto povie dobrý vtip,
alebo k nám príde aj na novú prácu tip.

V dnešný deň keď vonku veru nedá sa byť,
je dobré okolo seba a možno aj v duši,
poriadok si urobiť.
Ak si dnes dokážete v niečom upratať,
zajtra sa môžete veselo na slniečko usmievať.

Je len na nás, či sa budeme na ťažký život sťažovať,
alebo v ňom nájdeme niečo,
za čo vieme ďakovať.

Netreba nám toho, kto nás nemá rád riešiť,
keď sa začneme z počítania tých čo nás ľúbia tešiť.
Na obed chutné jedlo môžeme si dať,
za to že máme čo jesť, tiež sa dá ďakovať.

Preto dúfam že vy čo dnes moju báseň čítate,
pokaziť si dnešný deň ničím nedáte.

Každá minca má dve strany,
nech sa vám z krajšieho pohľadu na ňu
pozerať darí.
Len my sami si určujeme životný smer,
a rozhodujeme o tom,
aký bude pre nás tento deň.

09.05.2019
Autor: Ivana Debrecéniová

Nemocničný denník – deň tretí

05.09.2020

Nemocničný denník – deň tretí Upozornenie: môj denník je písaný realisticky podľa skutočných udalostí. Sú v ňom opisované konkrétne vyšetrenia a časti tela o ktorých pre niekoho môže byť čítanie nepríjemné. Píšem ho však preto, aby sa tí, ktorých niečo podobné čaká, vedeli pripraviť a tiež, ako príbeh do pripravovanej knihy. Ráno som sa zobudila až o [...]

Nemocničný denník – deň druhý

26.08.2020

O piatej ráno som sa zobudila na brutálnu bolesť medzi lopatkami. No veru posteľ mám polohovateľnú na milión spôsobov, ale keďže tu môžem iba sedieť a ležať, chrbátik si to riadne odniesol. Pokúsila som sa teda rozcvičiť, a bola celkom rada, že som sa zobudila tak skoro, pretože som dúfala, že aspoň stihnem svoju rannú hygienu tak, aby ma pri tom nikto nevyrušoval. [...]

Nemocničný denník – deň prvý

23.08.2020

Prvý deň v nemocnici sa neudialo vlastne vôbec nič. Ak nepočítame medzi vyšetrenia meranie teploty a tlaku. Zobrali mi zdravotnú kartu so všetkými doterajšími vyšetreniami a liečbami, odovzdali mi kľúče od izby, a podstrčili dotazník, v ktorom som mala vypísať presne to isté, čo bolo v karte, ale asi vlastnými slovami. 🙂 Aj keď mi už otázky ohľadom mojich diagnóz, [...]

Susko

Ministerstvo nežiadalo Najvyšší súd o konkrétne spisy, iba záznamy o prerozdeľovaní, tvrdí Susko

25.04.2024 15:05

Šéf rezortu Boris Susko nerozumie, prečo by ministerstvo nemalo na kontrolu procesu nárok.

kočner, kuciak

Pojednávanie v kauzách Donovaly a Báč zrušili, obžalovaným je aj Kočner

25.04.2024 14:27

Kauzy sa týkajú páchania ekonomickej trestnej činnosti.

Radek Sikorski

Chceme byť jednou z krajín, ktoré určujú smerovanie EÚ, znie z Poľska. Sikorski poslal ostré slová Moskve

25.04.2024 14:27

Poľské ministerstvo zahraničných vecí uviedlo, že Sikorského vízia je úzko prepojená s víziou francúzskeho prezidenta Emmanuela Macrona.

remišová

Remišová: Konanie premiéra vykazuje známky zastrašovania súdnej moci

25.04.2024 13:50, aktualizované: 15:34

Remišová to uviedla v reakcii na utorkovú kontrolu rezortu spravodlivosti na najvyššom súde.

Ivana Debrecéniová

Štatistiky blogu

Počet článkov: 14
Celková čítanosť: 28297x
Priemerná čítanosť článkov: 2021x

Autor blogu

Kategórie